Logo

.: Hlavní stránka :: Download sekce :: Weblinks sekce :: Ankety :.


  Opatnet.cz


  Kalendář
<<  Prosinec  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      


  

  

  

  

téma Bullet Registrační pokladny
Vydáno dne 15. 07. 2005 (3703 přečtení)

Stručný přehled zákona o registračních (tzv. fiskálních) pokladnách

Dnem 1.7.2005 vstupuje v účinnost zákon o registračních pokladnách. Jak se můžete dočíst i na stránkách Ministerstva financí, vznikají kromě povinnosti používat od 1.1.2007 fiskální pokladny v maloobchodě a hostinské činnosti, další povinnosti již dnem účinnosti zákona, tedy od 1.7.2005, a to následující. daňový subjekt, který provozuje maloobchodní nebo hostinskou činnost na základě živnostenského oprávnění, a který používá jakoukoli elektronickou pokladnu, bude mít povinnost vystavit a předat zákazníkovi potvrzení o platbě za maloobchodní prodej zboží nebo poskytnutí hostinské činnosti formou dokladu tištěného touto libovolnou pokladnou, s možným využitím ustanovení § 3 odst. 8 zákona. Tuto jeho povinnost oznámí zákazníkovi viditelným upozorněním v každém pokladním místě textem uvedeným v návrhu zákona:

Zákon o registračních pokladnách ukládá prodávajícímu povinnost předat o provedené platbě pokladní blok vystavený pokladnou tohoto pokladního místa nebo očíslovaný paragon, popřípadě pokladní blok vystavený záložní pokladnou, v případě její poruchy.

Od tohoto data též vzniká, v souvislosti se schválenou novelou ustanovení § 31 odst. 17 zákona č.455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, všem podnikatelům, kteří podnikají na základě živnostenského oprávnění, povinnost vydat zákazníkovi doklad o prodeji zboží nebo poskytnuté službě, a to pokud přesahuje platba výši 50 Kč.

Současný stav a výhled:

Z tohoto zákona vyplývá pro výrobce / dodavatele povinnost certifikace pokladny nejpozději do 31.12.2005. Uživatelé musí mít instalovány certifikované pokladny nejpozději k 31.12.2006. Na certifikaci pokladen se zatím usilovně pracuje a je potřeba vyčkat na pokladny i s potřebnou certifikovanou fiskální pamětí.

Odpovědi na nejčastěji kladené dotazy:

Co dělat, pokud již mám počítačovou pokladnu: do 1.7.2005:

nastavit hlavičku účtenky aby odpovídala §3 odst.5. vyvěsit údaje o provozovateli podle §3 odst.3.a. vyvěsit oznámení podle §3 odst.3.b. vydávat zákazníkům účtenky

po certifikaci pokladny: aktualizovat program pokladna na certifikovanou verzi, dokoupit fiskální paměť nebo tiskárnu podle toho, které zařízení bude certifikováno. Stávající tiskárnu můžete použít pro tisk sestav a objednávek.

Co dělat, pokud již mám elektronickou pokladnu:

pokladna má pouze numerickou tiskárnu (tiskne pouze čísla), budete ji muset vyměnit, aby jste mohli na účtenkách tisknout označení zboží nebo služby.

pokladna má alfanumerickou tiskárnu (umí tisknout i písmena), můžete kontaktovat vhodnou firmu a konzultovat možnost fiskalizace a další postup.

Co dělat, pokud ještě nemám pokladnu:

Vzhledem k tomu, že podle novely §31 odst.17 živnostenského zákona vzniká již od 1.7.2005 všem podnikatelům, kteří podnikají na základě živnostenského oprávnění povinnost vydávat účtenky pokud platba přesáhne 50Kč, což je v případě restaurace téměř vždy, je třeba zvážit jakou pokladnu si pořídit nyní, to proto aby tato pokladna prošla certifikací a případným doinstalovaním fiskální paměti splnila podmínky pro registarční pokladnu s fiskální pamětí, popř. tiskárnu s fiskální pamětí.

Podle návrhu zákona musí být po 1.1.2007:

(stručný přehled vznikajících povinností) pokladny, popř. počítače vybaveny fiskální pamětí, do které jsou zaznamenávány údaje při denní uzávěrce (viz. §8) a certifikovány. pokladna registrována u finančního úřadu a musí mít přiděleno daňové číslo, které je uloženo ve fiskální paměti vedena servisní kniha (viz. §10) uzavřena servisní smlouva s certifikovaným servisním střediskem prováděna pravidelná kontrola servisním střediskem (nejméně jednou za 2 roky) v uzávěrce údaje podle §3 odst.7 a zaznamenány ve fiskální paměti na účtence údaje podle §3 odst.5. Mimo jiné musí být na účtence označení druhu zboží nebo služby, což již nedokáží splnit jednoduché elektronické pokladny s numerickou tiskárnou. účtenky ze školení a testování označeny textem "ZKOUŠKA" při stornu vystaven nový doklad se zápornými položkami při poruše postupovat podle §11 (použít záložní pokladnu nebo vydávat paragony nebo uzavřít pokladní místo)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Autor: administrator | Počet komentářů: 48797 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

  Vyhledávání

  Počasí

On line předpověď počasí
On line předpověď počasí

  Monitory
Jaký monitor používáte u svého PC

CRT 17"
5059 (5059 hl.)
CRT 19"
2105 (2105 hl.)
LCD 17"
2033 (2033 hl.)
LCD 19"
2041 (2041 hl.)
Jiný
2103 (2103 hl.)

Celkem hlasovalo: 13341


izmir escort aliağa escort alsancak escort balçova escort bayındır escort bayraklı escort bergama escort beydağ escort bornova escort buca escort çeşme escort çiğli escort dikili escort foça escort gaziemir escort güzelbahçe escort hatay escort karabağlar escort karaburun escort karşıyaka escort kemalpaşa escort kınık escort kiraz escort konak escort kuşadası escort menderes escort menemen escort narlıdere escort ödemiş escort seferihisar escort selçuk escort tire escort torbalı escort urla escort yeşilyurt escort

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS, layout by x02