Logo

.: Hlavní stránka :: Download sekce :: Weblinks sekce :: Ankety :.


  Opatnet.cz


  Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30       

  Počitadlo
(od 09.04 2005)


téma Bullet Registrační pokladny
Vydáno dne 15. 07. 2005 (2814 přečtení)

Stručný přehled zákona o registračních (tzv. fiskálních) pokladnách

Dnem 1.7.2005 vstupuje v účinnost zákon o registračních pokladnách. Jak se můžete dočíst i na stránkách Ministerstva financí, vznikají kromě povinnosti používat od 1.1.2007 fiskální pokladny v maloobchodě a hostinské činnosti, další povinnosti již dnem účinnosti zákona, tedy od 1.7.2005, a to následující. daňový subjekt, který provozuje maloobchodní nebo hostinskou činnost na základě živnostenského oprávnění, a který používá jakoukoli elektronickou pokladnu, bude mít povinnost vystavit a předat zákazníkovi potvrzení o platbě za maloobchodní prodej zboží nebo poskytnutí hostinské činnosti formou dokladu tištěného touto libovolnou pokladnou, s možným využitím ustanovení § 3 odst. 8 zákona. Tuto jeho povinnost oznámí zákazníkovi viditelným upozorněním v každém pokladním místě textem uvedeným v návrhu zákona:

Zákon o registračních pokladnách ukládá prodávajícímu povinnost předat o provedené platbě pokladní blok vystavený pokladnou tohoto pokladního místa nebo očíslovaný paragon, popřípadě pokladní blok vystavený záložní pokladnou, v případě její poruchy.

Od tohoto data též vzniká, v souvislosti se schválenou novelou ustanovení § 31 odst. 17 zákona č.455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, všem podnikatelům, kteří podnikají na základě živnostenského oprávnění, povinnost vydat zákazníkovi doklad o prodeji zboží nebo poskytnuté službě, a to pokud přesahuje platba výši 50 Kč.

Současný stav a výhled:

Z tohoto zákona vyplývá pro výrobce / dodavatele povinnost certifikace pokladny nejpozději do 31.12.2005. Uživatelé musí mít instalovány certifikované pokladny nejpozději k 31.12.2006. Na certifikaci pokladen se zatím usilovně pracuje a je potřeba vyčkat na pokladny i s potřebnou certifikovanou fiskální pamětí.

Odpovědi na nejčastěji kladené dotazy:

Co dělat, pokud již mám počítačovou pokladnu: do 1.7.2005:

nastavit hlavičku účtenky aby odpovídala §3 odst.5. vyvěsit údaje o provozovateli podle §3 odst.3.a. vyvěsit oznámení podle §3 odst.3.b. vydávat zákazníkům účtenky

po certifikaci pokladny: aktualizovat program pokladna na certifikovanou verzi, dokoupit fiskální paměť nebo tiskárnu podle toho, které zařízení bude certifikováno. Stávající tiskárnu můžete použít pro tisk sestav a objednávek.

Co dělat, pokud již mám elektronickou pokladnu:

pokladna má pouze numerickou tiskárnu (tiskne pouze čísla), budete ji muset vyměnit, aby jste mohli na účtenkách tisknout označení zboží nebo služby.

pokladna má alfanumerickou tiskárnu (umí tisknout i písmena), můžete kontaktovat vhodnou firmu a konzultovat možnost fiskalizace a další postup.

Co dělat, pokud ještě nemám pokladnu:

Vzhledem k tomu, že podle novely §31 odst.17 živnostenského zákona vzniká již od 1.7.2005 všem podnikatelům, kteří podnikají na základě živnostenského oprávnění povinnost vydávat účtenky pokud platba přesáhne 50Kč, což je v případě restaurace téměř vždy, je třeba zvážit jakou pokladnu si pořídit nyní, to proto aby tato pokladna prošla certifikací a případným doinstalovaním fiskální paměti splnila podmínky pro registarční pokladnu s fiskální pamětí, popř. tiskárnu s fiskální pamětí.

Podle návrhu zákona musí být po 1.1.2007:

(stručný přehled vznikajících povinností) pokladny, popř. počítače vybaveny fiskální pamětí, do které jsou zaznamenávány údaje při denní uzávěrce (viz. §8) a certifikovány. pokladna registrována u finančního úřadu a musí mít přiděleno daňové číslo, které je uloženo ve fiskální paměti vedena servisní kniha (viz. §10) uzavřena servisní smlouva s certifikovaným servisním střediskem prováděna pravidelná kontrola servisním střediskem (nejméně jednou za 2 roky) v uzávěrce údaje podle §3 odst.7 a zaznamenány ve fiskální paměti na účtence údaje podle §3 odst.5. Mimo jiné musí být na účtence označení druhu zboží nebo služby, což již nedokáží splnit jednoduché elektronické pokladny s numerickou tiskárnou. účtenky ze školení a testování označeny textem "ZKOUŠKA" při stornu vystaven nový doklad se zápornými položkami při poruše postupovat podle §11 (použít záložní pokladnu nebo vydávat paragony nebo uzavřít pokladní místo)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Autor: administrator | Počet komentářů: 48797 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

  Vyhledávání

  Počasí

On line předpověď počasí
On line předpověď počasí

  Monitory
Jaký monitor používáte u svého PC

CRT 17"
3361 (3361 hl.)
CRT 19"
1417 (1417 hl.)
LCD 17"
1384 (1384 hl.)
LCD 19"
1385 (1385 hl.)
Jiný
1405 (1405 hl.)

Celkem hlasovalo: 8952



Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS, layout by x02